طراحی نمای بتنی در تهران

طراحی پروژه انبار مکعب

مکعب در زمینی به مساحت 5015 متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد در فاصله 5 کیلومتری از فرودگاه بین المللی امام خمینی در جنوب تهران واقع شده است. بیشتر ساختمان های آن منطقه از نظر زیبایی شناسی فاقد سازه های خاص هستند. بنابراین، طراحی یک نمای بتنی با سطوح شکسته به عنوان راهی جسورانه برای از بین بردن این یکنواختی بصری ظاهر شد.

نمای بتنی

بتن اکسپوز به پنل های بتنی گفته می شود که معمولا به صورت پیش ساخته برای استفاده در محل مورد نظر ساخته می شوند. این بتن ها به دلیل سطح صاف، یکدست و صیقلی خود در نماکاری و زیباسازی ساختمان کاربرد دارند.

بتن نما برای معماران این امکان را فراهم می کند که به راحتی برنامه های مربوط به دکوراسیون داخلی نظیر رنگ آمیزی را بر روی آن ها اجرا نمایند.

در اکثر پروژه های بزرگ ساخت و ساز، معماران و پیمانکاران برای داشتن یک نمای یکپارچه بتنی از بتن اکسپوز استفاده می کنند.

استفاده از بتن اکسپوز برای نمای بتنی ساختمان باعث می شود نیازی به استفاده از مصالح دیگر برای پوشش کار نباشد و هزینه های نماکاری به صورت چشمگیری پایین بیاید.

این نوع بتن در برخی از پروژه های بزرگ به عنوان اولین انتخاب برای نماکاری محسوب می شود و به دلیل پایین بودن هزینه های بتن اکسپوز نسبت به سایر مصالح، سازندگان ترجیح می دهند از آن استفاده نمایند. همچنین بتن اکسپوز یا بتن نما برای نماکاری داخلی ساختمان نیز به کار می رود.

طراحی نما بتنی

 

طراحی نما بتنی ساختمان