طراحی نمای مدرن ساختمان(بخش دوم)

طراحی نمای مدرن اپارتمان

نمای ساختمان اولین سرنخی است که به ما می گوید سازه چیز خاصی برای ارائه داردیا نه. یک نمای مدرن نشان دهنده دیدگاه خلاق معمار و تمایل به تحت تاثیر قرار دادن افراد است.هنگامی که صحبت از طراحی نمای مدرن اپارتمان می شود، مهم است که مطمئن شوید طراحی به خوبی با محیط اطراف ترکیب می شود زیرا رو به محوطه عمومی است.

طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی
اجرای نمای مدرن آپارتمان

طراحی نمای مدرن دوبلکس

چه به دنبال طراحی خانه دوبلکس برای سرمایه گذاری ملک هستید و چه به عنوان یک فضای زندگی اضافی برای خانواده، مطمئن شوید که بهترین انتخاب باشد.این سبک از طراحی نما بیشتر برای ویلاها اجرا می شود و اگر به برخی از شهرک های مسکونی و تفریحی در شمال کشور توجه کنید این مدل نماها را خواهید دید، البته مهم است که وقتی برای طراحی نما تصمیم میگیرید توجه داشته باشید که پروژه های مجاور هم به همین سبک طراحی شده باشند تا زیبایی و تناسب هم رعایت شود.

طراحی نمای دوبلکس ویلا
نمای مدرن دوبلکس ویلا

طراحی نمای ساختمان مدرن شیشه ای

از زمان ساخت اولین معماری شیشه ای، کاخ کریستال در سال 1851، نماهای شیشه ای در معماری مدرن تبدیل به یک هنجار شده است.در واقع، این بنا بستر آزمایشی برای تکنیک‌های شیشه و آهن بود که جوزف پکستون برای شاهکار خود از آن استفاده کرد.باغبان، معمار و مهندس مشهور انگلیسی برای اولین بار شیشه را از گلخانه به حوزه معماری آورد.

طراحی نمای ساختمان مدرن شیشه ای
نمای ساختمان مدرن شیشه اینمای مدرن شیشه ای

سنگ نمای مدرن

سنگ نمای مدرن برای جذب بیشتر مشتری است.سنگ ها به دلیل دوام و جذابیت زیبایی که دارند همیشه در طراحی معماری و ساخت ساختمان ها محبوب بوده اند.در دنیای امروزی به لطف پیشرفت هایی که هم در تکنولوژی و هم درعلم حاصل شده است، انواع سنگ ها در ساخت نمای ساختمان ها و تزئینات داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.هنجارها و قوانین معماری مدرن را می توان در طراحی و اجرای نمای سنگی مدرن خلاصه کرد.

سنگ نمای مدرن

سادگی از ویژگی های بارز طراحی معماری مدرن است. بر خلاف سبک کلاسیک، استفاده از سنگ نما به طور معمول از استفاده از مواد یکنواخت و تک رنگ اجتناب می کند. در عوض، از انواع سنگ های نما استفاده می شود که هر کدام هماهنگی ها و هارمونی های منحصر به فرد خود را دارند.

سنگ نمای مدرن ساختمانسنگ در نمای مدرن

بهترین نمای مدرن در ایران

بهترین نماهای مدرن در ایران و به خصوص تهران را با هم بررسی خواهیم کرد و متوجه می شویم که این نماهای برتر اثر کدام استدیو یا معمار می باشد.در سالهای اخیر نمای مدرن به دلیل علاقه بیشتر افراد به سادگی و جزئیات کم بسیار پرطرفدار شده و بعض یاز این نماها بسیار خاص و جذاب و البته منحصر به فرد هستند.

طراحی نمای مدرن ساختمان اداری ویرا

معمار: استدیو علیدوست و همکاران
موقعیت مکانی: ایران، تهران، یوسف آباد
سال ساخت: 1398

نمای ساختمان اداری ویرا
نمای مدرن ساختمان اداری ویرا
طراحی نمای مدرن ساختمان اداری ویرا، توسط معمار شهاب علیدوست و سونا افتخاراعظم در محله یوسف آباد تهران با مساحت 10000 متر مربع اجرا شده است.این ساختمان دارای 8 طبقه اداری و 6 طبقه پارکینگ و 3 واحد تجاری می باشد.

طراحی نمای مدرن ساختمان اداری ویراطراحی نمای ساختمان اداری ویرا

نمای مدرن مجتمع تجاری اکسین

معمار: استدیو معماری فرم نو
موقعیت مکانی: ایران، مشهد، شهرک غرب (قاسم آباد)، چهارراه مخابرات
سال ساخت: 1397
طراحی نمای مدرن مجتمع تجاری اکسیننمای مجتمع تجاری اکسین

نمای مدرن مجتمع تجاری اکسین ، توسط استودیو معماری فرم نو درشهر مشهد اجرا شده است.احسان شیخ الحرم و جعفر اعرابی معماران اصلی این پروژه بودند.این مجتمع در 10 طبقه ساخته شده است که شامل 3 طبقه پارکینگ،فضای تفریحی،تجاری،تشریفاتی و خدماتی می باشد.

نمای مدرن مجتمع تجاری اکسین

نمای ساختمان مسکونی شریفی ها

معمار: علیرضا تغابنی
موقعیت مکانی: ایران، تهران، دروس
سال ساخت: 1391
طراحی نمای ساختمان شریفی هاطراحی نمای خانه شریفی هانمای خانه شریفی ها

نمای ساختمان مسکونی شریفی ها زمانی که توسط علیرضا تغابنی معمار معروف طراحی شد برای همه جذاب و هیجان انگیز بود.خانه شریفی ها در 7 طبقه ساخته شده است و نمای آن به صورت متحرک می باشد.به دلیل محرک بودن این خانه به خانه محرک و خانه چرخان هم معروف است.امکانات کامل از جمله روف گاردن،طبقه اختصاصی برای دفترکار و فضای بازی کودکان این خانه را ویژه و جذاب تر کرده است.

اجرای نمای متحرک خانه شریفی ها

طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی نیاوران

معمار: شرکت مهندسان مشاور مرمت و معماری زندیگان
موقعیت مکانی: ایران، تهران، شمیران
سال ساخت:1384
طراحی نمای ساختمان مسکونی نیاورانطراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی نیاوران

طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی نیاوران توسط محمدرضا نیکبخت با همکاری شهرام بهزادیان٬ بهزاد حیدری٬ حامد بدری احمدی و مهتا حیدری انجام شده که به همین علت به خانه نیکبخت هم معروف می باشد.این مجتمع که دارای 30 واحد مسکونی با امکانات رفاهی می باشد یکی از پرطرفدارترین ساختمان های تهران می باشد.

نمای مدرن ساختمان مسکونی نیاوران

نمای مدرن ساختمان ارغوان تهران

معمار: استدیو علیدوست و همکاران
موقعیت مکانی: ایران، تهران
سال ساخت: 1397
نمای مدرن ساختمان ارغوان تهرانطراحی نمای مدرن ساختمان ارغوان تهران

نمای مدرن ساختمان ارغوان توسط تیم شهاب علیدوست طراحی و اجرا شده است.این نمای مدرن از معماری ایرانی الهام گرفته است و آجر متریال اصلی این نما می باشد.این پروژه 4 طبقه دارد و دارای یک روف گاردن عالی و مدرن می باشد و یکی از معروف ترین نماهای مدرن تهران می باشد.