ویلا کرسنت انگلستان

ویلا کرسنت انگلستان

معماری ویلا کرسنت معقول و بی پیرایه است . شکل ساده آن قویاً با موقعیتش بر هم کنش دارد، که تضادهای مختلف محیطی را به خوبی بافت تاریخیش منعکس می کند.عناصر اصلی تشکیل دهنده آن ، مجموعه متفاوتی است از فضاها، بسته به عملکردشان هستند، واکنشی به کیفیت متغیر نور طبیعی، تماس حسی با عناصر طبیعت و فصلهای سال و مدلی برای زندگی خانوادگی که از نظر زیست شناختی حساس می باشد.

crescenthouseمعماری شاهکارانه ویلا کرسنت

ویلا کرسنت انگلستان

ویلتشایر ، انگلستان

معمار : دکتر کن شاتل وورث

کارفرما : دکتر کن و سیانا شاتل وورث

مصالح: بتون سفید ، شیشه

crescent55

نمای آن متشکل از یک سری شکلهای ساده و پاکیزه از بتون سفید و شیشه است. در درون ، انواع مختلفی از فضاها را بسته به نوع فعالیت و کیفیت نور در درون آنها خلق می کند. در هم ریختگی های معمولی معماری جزئی و نمونه های طراحی حذف شدند.

مفهوم طراحی دو جنبه مجزا و کاملاً متفاوت دارد. قسمت شمالی شرقی ساختمان فضاهای خصوصی را در برداشته و در مجاورت خانه های دیگر، جاده و مناظر ضعیف تر قرار دارد. یک دیوار استوار، مات و محدب ، محرمیت این قسمت را افزایش داده و تأثیر بادهای غربی را کاهش می دهد و تصویری ساده و نیرومند از خانه ارائه می دهد.

crescent89

. قسمت جنوبی شرقی با مناظر زیبا و رو به خورشید، دقیقاً متضاد با قسمت شمالی – شرقی- یک منحنی مقعر از شیشه ای شفاف که برای احاطه و اسیر نمودن طبیعت دست اندازی می کند- بیشترین تماس را با طبیعت دارد. گالری مرتفع در میان دو بال هلالی شکل ساختمان قرار گرفته است.

ARTID0000000137-IMG001_r338

 

crescent42

 

crescent78