طراحی ویلای کوهستانی

طراحی ویلای کوهستانی در نظر شما چگونه است؟

مناطق کوهستانی در ایران با ساخت ویلای کوهستانی یا خانه‌های کوهستانی کم نیستند. طبیعتی بی نظیر از دامنه‌ کوهستان و کوهپایه‌ها. بی نظیر برای گذراندن وقت در تعطیلات هستند. از ویژگی‌ این ویلاها در واقع همگام شدن با توپوگرافی سایت و شیب کوه و منطقه است. گاهی می‌توان با این شیب معماری را حرکت داد . یا با اتخاذ تمهیداتی آن را مجسمه‌وار ساخت. ساخت این ویلاها باید با شرایط سازه‌ای خاصی صورت بگیرد و باید با متخصصین امر در این خصوص صحبت کنید. چشم انداز جذاب کوهستان و درختان موجود در سایت باعث طراحی قاب‌های وسیع از طبیعت اطراف میشود.

زمتور را شاید بتوان سردمدار معماری در کوهستان نامید. ساختمان‌های او مانند تکه‌ای از صخره در حال رویش در دامنه است. با سادگی و سکوتی که زومتور را در پی آرامش و اتمسفر معمارانه‌ای هدایت می‌کند. متریالی به رنگ کوهستان در دامنی سبز از چمنزار دامنه کوه. گویی تکه‌ای از کوه را معمارنه تراشیده است!

بنا هتلی است برای گردشگران در کوهستان‌های سوئیس. هتل بر روی چشمه‌های آبگرم این کوهستان ساخته شده است. ساختمان به گونه‌ای طراحی شده است که درون و بیرون آن به مقدار قابل توجهی با هم در ارتباط هستند.

Vacation Homes For Let

معمار: Zumthor

بسیاری از ما وقتی با نام ویلای کوهستانی مواجه می‌شویم، ویلایی چوبی را در دامنه کوه‌ به خاطر می‌آوریم که برف روی آن را پوشانده است. معماران این روزها در پی تحقق رویای انسان‌ها و در تلاشند تا ویلا و یا خانه‌های رویایی آن‌ها را بسازند. شاید بهترین مثال برای این مورد معمار معروف پیتر زومتور است.

او رویای همسرش را که ساخت یک کلبه چوبی در کوهستان بود را محقق کرد. کلبه چوبی برای تعطیلات لت همسرش اکنون به مکانی برای تفریح بدل و در دل کوه ساخته شده است. با پنجره‌هایی کشیده به سمت چشم‌اندازی وسیع و فوق‌العاده جذاب. گویی با راه رفتن درون خانه می‌توانی منظره را زیر پایت لمس کنی. قاب‌های پنجره‌ها منظره بیرونی و آسمان را قاب می‌کنند. زمتور در واقع به‌گونه‌ای خانه را به دل طبیعت کوهستانی بافته است. مصالح چوبی و شیشه‌ها آرامشی دوچندان را برای خانه فراهم می‌کنند.

طراحی ویلا کوهستانی: زمتور
طراحی ویلا کوهستانی: قاب پنجره
طراحی ویلا کوهستانی نمای داخلی ویلا