طراحی ویلای مدرن در اب و هوای گرمسیر

آیا در خصوص معماری بناهای گرمسیری اطلاعاتی دارید؟

در طراحی ویلا درمناطق گرمسیر و مرطوب اهمیت به آسایش حرارتی در بنا برای کاربران بسیار مهم است.در این اقلیم مهمترین ویژگی توجه به بازشوها، هم در رابطه با عملکرد و کارکرد ویلا و راحتی کاربران در رابطه با مسائل آسایش محیطی است. قرار گرفتن بنا بر روی سکو نیز دیگر راهکار برای دفع رطوبت است.استفاده از سقفهای نه چندان بلند و بازشوهایی که در مسیر درست طراحی شده اند می‌تواند رطوبت مزاحم را دفع نماید.

انتخاب های طراحی در مراتب رسیدن به نماها را در هنگام کادربندی سکانس‌های متفاوت از ویلا و محیط اطراف و تعیین سطح صمیمیت فرد در یک محیط تعیین می کند. در عین حال، موقعیت استراتژیک آن تعیین کننده مسیر نور و سایه و تأثیر این نور بر فضای آن فضا و تهویه طبیعی آن است. در این منازل و ویلاها توجه به تهویه و تابش نور از دیگر مسائل مورد اهمیت است. اما باید برای بهینه سازی بازشوها و تهویه مطبوع حتما با متخصصین امر مشورت نمود. زیرا علاوه بر این تهویه قاب نمودن طبیعت و برخورد با منظره از دیگر عوامل مهم در طراحی است.

در واقع در ساخت بنا در این اقلیم به ارتباط بین بیرون و درون و ارتباط معماری و طبیعت از موارد قابل توجه است.

در ادامه می‌توان به طراحی معماران مشهور اروپایی مانند Mies Van der Rohe و Álvaro Siza پرداخت. با در نظر گرفتن زمینه‌های مختلف، از خانه‌های روی زمین‌های بزرگ روستایی گرفته تا خانه‌های کوچک شهری، این انتخاب از پروژه‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بازه‌های استراتژیک را در پروژه‌های مسکونی تعریف کرد.

نمونه‌های پروژه‌های مناطق گرمسیری

Casa Mirador

معمار: KS arquitetos

ویلایی غرق شده در طبیعت اطراف.این خانه تشکیل شده از دو حجم اصلی بوده و همچنین مسیری است که آنها را به هم متصل می‌کند. این ساختمان بر فراز محوطه ای گسترده در حال پرواز است! و پاسیوهای بزرگ و سرپوشیده‌ای را ایجاد می‌کنند. ویلایی مدرن در ارتباط با طبیعت اطراف. صدای شنیدنی آب و پرندگان در خانه به وضوح شنیده می‌شود.

در زیر خانه مسیری است با سطحی شیب دار بتنی که به آرامی تغییر جهت می دهد. واطراف آن را فضای سبز زیادی احاطه کرده است. در این ویلا قاب‌های بزرگی وجود دارد که طبیعت را به داخل بنا می‌کشد. خانه‌ای که از زمین فاصله گرفته و با پله‌هایی به کنسولی معلق ختم می‌شود.

نظرگاهی عمیق از دل خانه تا درون طبیعت. رودخانه‌ای که از نظرگاه قابل دیدن است و صدای آرامش را در درون ویلا تداعی می‌کند. در این نظر گاه تراسی وجود دارد که خانه را به عقب کشیده و با پنجره‌های بزرگ و منافذ باعث ایجاد کوران هوا و تهویه می‌شود.

طراحی ویلا درمناطق گرمسیر

طراحی ویلا درمناطق گرمسیر

طراحی ویلا درمناطق گرمسیر