طراحی ویلای مدرن همساز با اقلیم

آیا نمونه‌ای از طراحی ویلای مدرن در دل زمین را دیده‌اید؟

بیشترین تلاش معماران در راستای رسیدن به طراحی ویلای مدرن همساز با اقلیم به‌وجود آوردن تکنولوژی و مصالحی است. که بتواند با طراحی ویلای مدرن سازگار با محیط و طبیعت گام بردارد. در این راستا نگاه طراحان در همه دوران به طبیعت بوده تا بتوانند معماری سبز و پایدار و یا بیونیک را ارتقا بخشند. استفاده از متریال‌های بوم و منطقه حاضر و همچنین مصالحی که دوام بیشتری دارند را می‌توان از فاکتورهای این گونه از معماری دانست.

بهره‌گیری از تکنولوژی روز در ساخت بنا و هوشمند سازی ساختمان برای استفاده بهینه از انرژی نیز از شاخصه‌های دیگر است. این نوع تکنولوژی‌های هوشمند در جهت مطبوع ساختن هوای ساختمان چه با سرمایش هوشمند و چه گرمایش و یا حتی با تهویه مطبوع و مکانیکی فعالیت می‌کنند.

در زیر ما نمونه‌هایی از این ویلاها به شما نشان خواهیم داد. و خواهیم دید دارای چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی هستند.

ویلا ای (Villa Aa)

معمار:C.F. Moller Architects

طراحی ویلای مدرن، ویلایی پنهان در دل زمین. ساخته شده در مزرعه‌ای قدیمی که برای حفظ طبیعت و احترام به آن در زیر زمین ساخته شده است. این ویلا به گونه‌ای با طبیعت اطراف خود ادغام شده و تداخلی زیبا را به‌وجود می‌اورد. ویلا در کنار ساختمان قدیمی خانه مزرعه به عنوان ویلایی مدرن ساخته شده است. جایی که هم به عنوان محل سکونت و هم دفتر کار طراحی شد.این ویلا به‌گونه‌ای طراحی شده که دو عملکرد را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. با وجود قرار گرفتن این ویلا در دل زمین، اما در قسمت نمای جنوبی آن به چشم‌اندازهای اطراف مسلط است.

از طرفی وجود بام سبز این خانه را با محیط اطراف خود یکی کرده است. در طبقه پایین نیز یک تراس و باغچه می‌تواند فضایی منعطف را به نمایش بگذارد.در اطاف برکه آبی وجود دارد که استخر طراحی شده برای ویلا نیز همخوانی زیبایی را ایجاد می‌کند.متریال اصلی استفاده شده در این ویلا بتن است که کف و دیوارها را پوشش داده است.