ویلا چینی

ویلا چینی

ویلا چینی یک نمونه از معماری مدرن است که تأثیرات و الهام‌بخشی از سبک معماری سنتی چین را در بر دارد. این نوع ویلای مدرن با تلفیق عناصر طراحی ساده و شکوهمند، استفاده از جزئیات زینتی و استفاده از مصالح طبیعی، به چشم می‌خورد.

طراحان و معماران در طراحی و ساخت ویلا چینی مدرن، به منظور اجتناب از تکرار الگوهای سابق، عناصر جدید را به استفاده قبلی اضافه کرده‌اند. بطور کلّ، در طراحی و ساخت ويلا چيني مدرن، همچون ديگر نمونه‌های معماري مدرن، تلاش شده است تا با حذف جزئيات زائد و استفاده از خطوط ساده‌تر، فضای بسيار شكيل‌ترو بسيار كاربردي رقم بخورد.

ویلا چینی مدرن به طور کلی دارای ویژگی‌های زیر است:

1. استفاده از مصالح طبیعی: استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب، سنگ و شيشه بسيار رايج است. این مصالح به ساختمان حس گرما و صميميت مي‌دهند.

2. استفاده از جزئيات زینتی: در ويلا چيني مدرن، جزئيات زینتی بسيار حائز اهمية هستند. از جمله جزئيات زینتی در این نوع ويلای مدرن، تراش‌كارى‌هاى دقيق بر روى چوب، نقش‌برجسته‌كارى‌هاى سنگ و نورپردازى های خلاقانه هستند.

3. فضای باز: در ويلای چینى مدرن، فضای باز بسيار حائز اهمية است. باغچه‌هاى بزرگ با درختان پوشش دادة، تالاب‌ها و استخرهاى آبی را می‌توان در این نوع ويلای مدرن مشاعده کرد

ویلا چینی